onsdag 6. april 2011

Velkommen inn lille fugl..


Jeg har en enorm forkjærlighet for fuglehus.
Det har vel noe med min kjærlighet til fugler å gjøre.


 Disse søte fuglehusene trives best innendørs. Har planer som angår noen av dem, som jeg skal sette til livs etterhvert. Men enn så lenge står de bare plassert rundt omkring i huset.

 I tillegg har jeg noen gamle -"takk for meg"-fuglekasser, som står i uthuset. Disse fortjener å få nyte pensjonisttilværelsen på en annen måte enn råtnende på skogbunnen. Så de skal også inn i huset etterhvert! :o)

For å ikke snakke om de maange kassene som er spikret opp rundt omkring på tomta vår. Etter en lang vinter er det utrolig deilig å våkne til fuglesang på morgenkvisten. Det er liksom fuglenes takk.
De takker for frø og fett i hagen, og for at jeg huser ungene på våren.
Og så får jeg nyte godene.
Masse fuglesang og litt færre insekter ;o)


Ha en deilig vårfin dag!

post signature

1 kommentar:

  1. Kanskje vi skulle fått oss noen fuglekasser her hos oss også...så blir det litt mindre insekter.
    Tenkte att hvis vi oppdager mus her, så får vi oss uglekasse :)
    Klem Lene

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)