mandag 25. april 2011

Kjære gode, grønnfingrede mennesker; Hjelp!




Hva for en blomst er dette??

Den dukket plutselig opp i det som en gang har vært et bed, men som nå er gress og ugress med steiner rundt.
Jeg vil gjerne flytte litt på den, gi den en plass den fortjener, men jeg tør ikke!
Hva hvis akkurat den plassen viser seg å være det optimale.
Jeg tør ikke risikere livet til denne lille blommen..

Så hvis noen snille der ute, med grønnere fingre enn meg, har snøring på hva dette er - så

Let me know!


post signature

3 kommentarer:

  1. Jeg er nok ikke en av dem som vet hva ting er...men fine var de i alle fall :)
    Håper du får ett lurt svar fra noen :)
    Klem Lene

    SvarSlett
  2. For ett funn!

    Dette ser ut til å være en hundetann. En av mine vårfavoritter, dritlekker faktisk :)

    Den burde la seg flytte, vent til den har blomstret ferdig, og spa så opp en god klump og flytt. Vann flittig første året. Er det mye rotugress så bør du vel rense jordklumpen, men jeg veit ikke riktig hvor mye den tåler nå i vekstsesongen.

    Vær obs på at den visner fort ned, så om du ikke flytter den nå på forsommeren så kan det kan lønne seg å sette ned en pinne som markør, så du husker hvor den er.

    SvarSlett
  3. Hei Helene:)
    for en vakker blomst! du er så heldig som kan finne slike skjulte skatter i hagen din:) (i hagen min finner jeg bare grus og sneiper:/)

    Jeg liker bloggen din veldig godt!
    Hilsen Camilla

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)