søndag 20. mars 2011

Kong Vinter - adjøss!


På tross av Kong Vinters kraftanstrengelse natt til fredag, da han pøste på med mengder av snø, har Frøken Vårfin kommet for å bli.
Den snøen som kom, forsvant fort når sola tok tak. Og det viser seg nok at det var Kong Vinters siste hilsen. For i år.



Fredag skinte sola, og spireklare blomster begynte såvidt å melde sin ankomst.
Gåsungene er på full fart ut i livet, og jeg ser at påskeliljene kommer til å leve opp til navnet sitt i år.


Det kjente slottsfjell

Vi var i Tønsberg i natt, på besøk hos kusinen min. Der er også våren på vei, og vi hadde strålende sol med flere plussgrader.
Men da vi kom hjem, var det ganske tydelig å se at vi faktisk ligger foran med et par uker. Selv om det ikke er så langt unna.

Snøklokkene jeg speida etter på fredag, har kommet opp og står i full blomst!

Selv om jeg er veldig glad i Kong Vinter og alle hans aktiviteter, så er det jammen deilig å sende han langt bort for en stund!

post signature

1 kommentar:

  1. Det er så godt å se at det spirer ute :)
    Håper det ikke kommer mer snø nå, selv om det forsvinner raskt igjen.
    Klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)