onsdag 10. november 2010

JØSS! Snør det hos deg også?

Jeg har vært litt rundt forbi på forskjellige blogger de siste dagene.  Hver eneste blogg har en bitteliten kommentar om den første snøen, gjerne fulgt av noen snøbilder. Er man på facebook skriver annenhver person om snø, kulde og dekkskifte.

Ja, det er utrolig koselig med den første snøen og alt det der. Og ja, man må bytte dekk. Det er satt en dato for seneste dekkskiftedag. Som hvert år. Hvert år kommer den første snøen, og hvert år må man bytte dekk.

Jeg personlig er en snøelsker, som så mange andre. Jeg elsker alt som har med vinteren å gjøre (nåja.. bortsett fra stiv kuling og slaps). Jeg kjenner kriblende, hopppende gledesbobler hvert år når snøen kommer. 
Den ene dagen har jeg sommerdekk, den neste er det kuldegrader og litt anelse om små vinterhint, dagen etter der har jeg vinterdekk. Sånn plutselig. Helt av seg selv. 

Jeg liker kong vinter. Som mange andre.  

MEN...
 Statuser som "Såå deilig å sitte inne med fyr i peisen, og se på snøen ute", "SNØ<3" og "årh, må kanskje få skifta dekk på bilen snart", har plutselig blitt et irritasjonsmoment for meg. Når man leser det fra førti forskjellige personer.
What! Har vinteren kommet i år også?

Men hvorfor irritere seg over optimistiske, men også klagende snøstatusskrivende facebookinger?

Jeg bare gjør det.


Er det for kaldt?       Kle deg.
Liker du ikke se snøen?       Lukk øynene.
Liker du ikke skifte dekk på bilen?      Skaff deg en mann.



3 kommentarer:

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)