søndag 7. november 2010

Hei, jeg er veggen.

Jeg hadde allerede vært på jobb noen timer, da det var et lite smutthull mellom arbbeidsoppgavene. Maten ble fisket fram, og mobilen ble til både værmelding, avis og facebook. Det var da jeg fikk beskjeden.
I form av to bilder og fire ord. "Jeg har møtt veggen". Av søsteren min.
Møtt veggen?
Hvordan møter man veggen?
Over alt hører man om personer som har møtt veggen. I næringslivet blir det snakket en del om det å møte veggen.
Å være utbrent.
Et penere ord for å være på vei inn i en alvorlig depresjonstilstand sier lommeleger på nettet.

Eller som ordbøkene sier;
Vegg
(subst.)
1. Loddrett flate som er med på å avgrense et rom el. en bygning
(vegger, gulv og tak)
2. Noe som ligner en vegg
(fjellvegg)
Møte veggen
plutselig gå tom for krefter, møte uoverstigelige hindringer
Helt borti veggene
helt meningsløst, helt vanvittig

Helt borti veggene..
Man snakker om det i sportssammenheng. Stadig vekk hører man om utøvere som "møtte veggen". Da snakker de om å gå tom for krefter. Eller man kan kalle det melkesyre.
Tidligere i år leste jeg om en arbeidsulykke. En mann fikk 80 kilos vegg over seg i Operahuset.
Et ublidt møte med veggen.
Og så må vi ikke glemme Ylvis.



De møtte veggen de også. Bokstavelig talt.
_________________________________
Men tilbake til søsteren min. Hun møtte veggen hun også.
På sin måte.
Sånn så det ut:



___________________________

Ha en deilig, lat søndag, men husk!-
Pass dere for all del for vegger!

5 kommentarer:

  1. Vegger skal man tydeligvis ikke kimse av.
    Ha en fortsatt god søndag! :-)

    SvarSlett
  2. Off da. Håper det gikk bedre med din søster enn veggen og bilen :)

    SvarSlett
  3. Jeg liker måten du skriver på, herlig underholdning :o)

    Klem

    SvarSlett
  4. dette var... faktisk bare herlig:) Takk, tusen takk, denne skal jeg printe ut til en venninne. som har møtt lege veggen. Men det er lys i enden av tunnelen, bare man kjører langt nok.

    SvarSlett
  5. Denne måtte jeg bare dele! Skjønte ikke i begynnelsen at det skulle ende slik.. men det ble veldig morsomt å lese!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)