søndag 19. september 2010

Favorittkroken



Det er noe som fasinerer meg veldig. Hvis man har vært ute å reist, så er det alltid veldig godt å komme hjem til eget hus. Uansett om man er i sydligere strøk, og sier ting som "dette er livet", og nyter noe kaldt og leskende under en varm sol. Eller man er på storbyferie, og ikke kan vente med å komme seg av gårde for "jeg gleder meg til å se hva byen har å by på, og jeg skal shoppe såå mye". Eller hvis man er på telttur. Særlig da kanskje.
Og let's face it - borte er bra, men hjemme er best, uansett om man er borte i fire måneder på jorda-rundt-reise, eller man sover ei natt på hytta på fjellet.
Det gjorde nemlig vi i natt. Ei natt, og vi sier i bilen på vei hjem "åh, håper alt har gått bra med Else" og "Det er deilig å dra avgårde litt tidlig, så får vi litt tid hjemme før det er natta".
Og vi kan da ikke noe for det!? Vi hører jo til rasen nordmenn, som elsker landet vårt, elsker å kose oss i huset vårt og elsker stearinlys.
Jeg og Mannen er intet unntak.
Med en gang vi kommer inn døra, så setter vi i gang med å fyre i peisen. Som jo nettopp er favorittkroken vår i hele huset. Favorittkosekroken.
Varmen er akkurat passe, man setter seg i sofaen, hviler øynene på flammene og blir salige i både blikk og tanker. Aah..
Til og med små rampekatter blir forhekset. Rampekatter som på en natt glemmer hvordan å gå på do ute, og benytter første frie anledning i huset til å bruke papirsøpla som toalett. Jada, det skjedde igjen!

Håper alle har hatt en super helg, og har fått ny giv i kropp og sjel! :o)

1 kommentar:

  1. Ikke rart man gleder seg til å komme hjem med en peis som det der!
    Men det er sant som du sier, det er utrolig godt å komme hjem etter å ha vært på reise eller bare ute i ruskeværet :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)