tirsdag 17. august 2010

Hus som erter nysgjerrigheten..






Fantastiske hus. Så utrolig spennende.
Når jeg ser sånne hus som dette langs veien, så må jeg bare stoppe.
Stoppe helt opp. Trekke pusten.
Holde pusten.
Tusen tanker flyr gjennom hodet.
Hvem har bodd her? Hva er historien til dette lille huset?
Hvordan ser det ut inni?
Hagen ser forholdsvis bra ut, er det lenge siden det bodde noen her?
Eller kanskje det bor noen her nå?
Det er så utrolig interessant, at jeg blir helt oppslukt. Jeg begynner med en gang å fantasere om hvordan det ser ut i det huset.
Jeg skulle gjerne -gjerne- sett at mennesket som eide huset, plutselig hadde kommet ut døra.
Tenk for et menneske det hadde vært!


2 kommentarer:

  1. Haha, som å høre meg selv. Jeg blir også helt oppslukt i en sånn oppdagelse.
    Tenker alltid ut en historie om hvem,hva,hvor og hvordan jeg skulle pusset opp både ute og inne.. merkelig. Avlutter hele drømmen med å tenke at kanskje, kanksje det bor en snill gammel dame som kommer ut og spør om jeg vil bytte min leilighet mot hennes hus.
    HAHA! IN MY DREAMS :)

    SvarSlett
  2. Vi leter stadig etter historien om alle som har bodd i huset vårt. Blir også helt satt ut når jeg ser hus som fortjener en hjelpende hånd!

    Fortsett med det, du :-)

    Marie

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)