onsdag 11. august 2010

Eventyreren Else


Etter en liten redningsaksjon ble en pus tatt imot av dyrebeskyttelsens trygge favn. Etter bare noen dager kom fem småpuser til verden, og mor med unger var så heldige å få bo hjemme hos en forvert.
Forverten var en hyggelig og rund dame (rund som i rund, ikke rund).
Etter mange uker var ungene klare til å forlate redet. Imellomtiden hadde jeg tatt kontakt, vært å sett på den ene pusen, og fått beskjed om at "akkurat denne katten er populær".
Men siden jeg vet hvor fint hjem pusen hadde fått hos meg, legger jeg ut i det vide og det brede om hvor flott og kattevennlig jeg har det i mitt nye hus.
Og det har jeg, da vi ifølge sommergjester bor på landet!
men ifølge meg selv bor rett utenfor byen.
Så da fikk vi beskjed på melding om at;"dere kan ta katten".



Så nå er denne herlige pusekatten i hus. Eller skal jeg si apekatt.
Forverten bodde midt i byen i en trang, liten leilighet. Og hun røykte inne! Men det er en annen sak..
Så innekatten var vant med å gå hvor som helst, og godt vant med å klatre på alle møbler.
Nå gjør jeg det jeg kan for å få innekatten til å bli en utekatt.
"Ute leker og jakter vi, inne koser og spiser vi."


Men det er godt å få en koseskatt i hus. Mannen er glad for å få en musefanger, men han innrømmer også: Hun er jo kul da.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)