tirsdag 13. juli 2010

Når det ikke er varmt ute, går vi inn..


Nå begynner endelig ting å falle på plass her omkring. Så dette blir de første bildene inni vårt nye hus!






Vi har arvet, eller fått, et gammelt skatoll av foreldrene til Mannen. De hadde ikke plass selv, og ingen av søstrene til Mannen hadde heller ikke plass. Da spurte de oss, og jeg nølte ikke før jeg sa ja. Og etter en liten tenking, så fant jeg ut hvor skapet kunne stå. Vi fikk det mot den betingelsen at ikke vi gjorde noe med det, men beholder det sånn det er. Og det står ikke meg imot! :o)








Jeg syns det er utrolig gøy med arvegods, spesielt sånt som dette. For når vi hadde fått det inn i hus, kikket jeg oppi skuffene. Og i den ene skuffen er det jammen skåret inn noe tekst! Foreldrene til Mannen var ikke klar over det, og syntes funnet var like gøy som meg. Om ikke enda gøyere. Det står noe jeg ikke klarer å tyde, men jeg gjetter på ett navn. Og så står det: 18de April 1888.
Mest sannsynlig er det datoen det er laget og hvem som har laget det. Og sånt syns jeg er utrolig spennende. Jeg håper jeg klarer å finne ut nøyaktig hvem dette er. Vet bare at det kommer fra gården til oldefaren til Mannen, men ikke noe mer.
Skatollet er etter min hoderegning da 122 år gammelt! :o)
Jeg har ett annet møbel som er omtrent samme alder. Det er spisebordet mitt som er 130 år gammelt. Tror jeg.



Ha en fin helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)