onsdag 21. april 2010

Fra oldermors hage..
Når jeg var på messe og fant det nydelige bordet mitt, så nevnte jeg så vidt ei fantastisk dame som lager benker. Jeg har fundert litt og surra litt rundt i hodet mitt, og funnet ut at jeg ga henne alt for lite plass!
Den fantastiske dama heter Heidi, og det som er så spesielt med benkene hun lager, er at alle er suverene, håndlagede kopier av historiske møbler. Heidi er blitt inspirert av gamle bilder fra 1870 - 1920 årene. Hun produserer benkene etter gamle teknikker, fra første drag med høvelen til siste strøk med farge.
"Fin, gammel svenske", datert ca. 1920 (rekonstruert etter fotomateriale)
Og resultatet er fantastisk! Som nevnt tidligere har jeg allerede funnet ut at jeg en gang i livet skal eie en sånn benk. På messa så jeg "fin, gammel svenske" i en herlig mintgrønn farge. Sånn skal jeg ha!


"Gammel, vakker, hvit", datert ca. 1875 (rekonstruert etter fotomateriale)



Dette er håndlagede møbler, som det ikke finns hundrevis av. I hvert møbel er det lagt ned masse tid og arbeid. Derfor leveres møblene med en nøyaktig "ta vare på oppskrift".
Bare det i seg selv sier sitt! :o)

Ut å nyte vårsola!










Alle bilder er lånt fra www.fraoldermorshage.no

1 kommentar:

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)