tirsdag 16. mars 2010

Med folie på vinduet, og smil i hjertet!











Etter utallige morgentimer med dårlig søvn, har jeg endelig funnet løsningen!


Jeg fryktet en stund at jeg hadde arvet et fælt A- og B-menneskegen av mamma. Hun kan gjerne legge seg seint, men så klarer hun ikke å sove lenge. Hvilket som betyr mange netter med fire-fem timers søvn. I tillegg reagerer hun på stråling som holder henne våken.


Jeg kjente på følelsen over å ha blitt likedan. Jeg kan være dårlig på å legge meg i helgene, men så våkner jeg jammenmeg i halv åtte tida!
Hjernen sendte ut alarmsignaler, for jeg liker nemlig ikke å stå opp halv åtte på en lørdags morgen!










Men etter runder med meg selv har jeg forstått det. Det er lyset! Kroppen har blitt for godt vant med det gode, men også triste, mørket. Så når da lyset kommer på -poff!- en gang på morgenkvisten, så sier det også -poff!- i hodet mitt. Hjernen som tydeligvis fortsatt er i vintermodus, gir signal til kroppen om at nå er det laangt over stå-opp-tid!


Men herreli så lang tid det skal ta å skjønne sånt! Her har jeg gått rundt og trodd at kroppen min faktisk likte dette deilige lyset! Hvem lurer hvem? Tankene mine sier fortsatt at de liker det.



Men hvis du tror at dette innlegget bare handler om lys, (igjen), så må du tro en gang til!



For selv om vi har masse deilig lys, så har vi fortsatt mørke kvelder, som gjør det lettere å titte inn i naboens hus.


Vi nordmenn er nyskjerrige og vi nordmenn liker å verne om vårt privatliv. Vi liker privatliv, og vi liker lys.


Det flotteste jeg da kan tenke meg er vindusfolie! Det er et fantastisk alternativ til gardiner eller persienner. Det er super enkelt å feste på vinduet, og så ser det bra ut.


Lyset slipper inn, men det gjør ikke nyskjerrige naboer! ;o)








<--- Jeg har denne typen på badet mitt. Jeg kjøpte den for et par år siden, og er like forelsket i den enda. Jeg elsker fugler, og kjenner et lite smil i hjertet hver gang jeg ser på den.





Alle foliene du ser her er fra Strøssel Design. Sjekk ut strosseldesign.se hvis du ønsker en litt mer spennende vindusfolie, til badet eller soverommet eller et annet sted.


Bare vær obs på at foliene fra denne nettsiden har svenske mål. Og svenske vinduer er litt annerledes i målene enn norske. Jeg løste dette ved å bruke folien på halve vinduet :o)





Nå skal jeg kose meg med frustrerte fruer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)