søndag 7. mars 2010

Neste uke kommer kanskje krokusene frem...?

Lyset stimet gjennom gardinene. Klokka viste ni, og den nye søndagen var så smått i gang. Vi dro oss ut av lune dyner, og gardinene ble trukket vekk. Lyset strømmet inn, på tross av at det var overskyet.
Skyer, som så ut som var malt med akvarell, hang lett på himmelen.
Beistet av et dyr viste oss tydelig at "ja, jeg har hørt dere. Ja, jeg er våken. Og ja, jeg må på do!".
Vi gikk tur i skogen. Skogen jeg elsker. Skogen jeg elsker mest på våren, sommeren og høsten, og litt på vinteren.
Fire bein trasket tungt i snøen, og fire bein hoppet lett i snøen.


Turen ble etterfulgt av en lang frokost. Akkurat sånn frokost man skal ha på søndager.
Peisen ga forsiktig varme, koppene hadde varm drikke og sinnet koste seg kraftig i Jo Nesbø sin utrolige verden. Jeg leser Panserhjerte for tiden, og den sluker meg. Fullstendig. Jeg glemmer tid og sted, og at peisen vil ha mer ved.
Men i dag var det annerledes. Noe dro meg ut av denne finurlige Nesbø-verdenen.
Jeg fikk en liten solstråle på nesa. Og når jeg dro øynene opp fra skriften og ut i stua, fikk jeg meg en gledelig overraskelse. Hele stua hadde fått et nytt lys. Et nytt lys med skinn. Solskinn!



Etter noen iherdige trykk på mobilen, spant hånda fort rundt med en visp i grepet. Ikke lenge etter strømmet gjestene på, og de ble servert rykende, ferske vafler. Av Toro sin egen oppskrift. Tilsatt litt ekstra dæsh.

Vi flyttet de solhungrende kroppene våre ut. Kalde benker fikk varme, og vi fikk våre D-vitaminer.
Vi fylte øynene med sol, magen med vafler og delte gode historier. Vi sa hei til naboer som ruslet forbi, koste med katten Åshild og så hvem som klarte å treffe søppelbøtta med snøball først.
Gradestokken i skyggen viste åtte grader, og vi var alle enige om at våren var i anmarsj.



Flotte roser jeg fikk av min flotte kusine
For første gang på lenge kan man faktisk se ut av veluxvinduet på badet, og taket er fritt for snø.
Neste uke kommer kanskje krokusene frem? ;o)
Man kan da håpe.....

Håper alle har hatt en helt fantastisk solfylt søndag, og at uka blir like flott!!











1 kommentar:

  1. Nydelig innlegg, Helene! Du skriver så utrolig bra : ) Klem fra mamma

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)