søndag 21. februar 2010



Tidligere denne måneden tok jeg og søsteren min nye bilder for Night & Day. Vi brukte en dag på jobben, og mot slutten kjente vi at vi var ganske slitne. Det er ganske mye tenking og dill og dall, og skrukker som må rettes og kanter som må ligge likt.





Morgenen starter med stryking. Alt skal strykes! Heldigvis fikk vi god hjelp til den jobben. (Tusen hjertelig du som gjorde den jobben!) For bare det alene tar noen timer. Man bruker mye tid på å stryke og mye tid på å style. Når vi da er klar for foto, så prøver man i forskjellige vinkler og bytter litt om på ting, og så må man hele tiden se på bildene på miniskjermen på kameraet, og prøve å se om de blir bra. Dette er faktisk ikke så lett. (ihvertfall synes ikke jeg det...)





Og når man da har fått tatt to-fem-åtte forskjellige bilder av det samme motivet, hvor man kanskje flytter noe èn millimeter, så er man fornøyd, og begynner prosessen på nytt med neste sett. Puh!

Og alt dette resulterer i kanskje syv-åtte bilder, som kommer i katalog :o)

Men for en superfin erfaring å ta med seg! Dette er helt topp. Og jeg må bare takke så mye min gode venninne for at vi fikk lov til å okkupere og rote til huset hennes på en søndag.

(For det har seg nemlig sånn at vi ikke har så mye utstyr og plass, så da må man finne andre løsninger)




Bildene er tatt for bruk av Night & Day

Foto ved Hanne Feyling

stylet av meg





Håper alle har hatt en fantastisk helg!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)