søndag 14. februar 2010

Fastemortinsdag

I dag, 14 februar, er den store dagen. Ihvertfall for handelsstanden. ihvertfall i går... Fastelaven, morsdag og valentinsdag! Etter jeg har knaketenkt og klødd meg i hodet, så kommer jeg bare tilbake til tanken at jeg synes det er rart at alt havner på samme dag. Men når det er sagt; så innmari praktisk det er òg!
Da er det lettere å tenke tanker som; jaja, det er jo ikke så nøye !

For det èr jo ikke det!

De var sabla lure de som "fant opp" alle disse dagene. Tenk så mye handelsstanden tjener på det. Nå sier ikke jeg at jeg ikke er en av de som sender en tanke til mamma, eller handymannen eller det nå enn fastelaven står for. For det er jeg! Jommen går jeg ikke i fella hvert år. Enten det er kino med handymannen, eller blomster til mamma, eller det jeg liker best - bollene!




Deilige, deilige fastelavensboller. I år var jeg så heldig å få hjemmelagede av mamma, med sjokokrem og syltetøy. Jammi!




Vi spiste først en deilig middag. Helt vanlig middag som mamma kaller det. Vanlig er nok å ta litt hardt i. Vanlig med en ekstra vri, more like it! Min mamma er nemlig veldig glad i å lage mat, og det - liker mine smakssanser!



Og ellers så får jeg vel gi mine beste venner for tida en liten plass. De har vært med meg hver dag denne uka, og hvis snøen blir liggende (noe den gjør, i og med det er meldt snø heele uka!) så blir de med meg en good stund til.
har arvet skiene av handymannen for noen år siden, og jeg er strålende fornøyd!





Nelli er fornøyd i søndagssnøen. Noe jeg håper du også er ;o)




Ha en finfin uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)