søndag 3. oktober 2010

"Lopper i blodet"



NIBs utfordring denne måneden kaller de for "Lopper i blodet", hvor har vi får sjansen til å vise vårt beste loppefunn.

Jeg tenkte litt på det, og fant fort ut hva som er mitt best funn. Jeg har en del ting fra loppemarkeder og bruktbutikker, men det er en ramme som skiller seg særlig ut. Jeg har tidligere nevnt den, og velger å trekke den fram igjen.

Grunnen til at jeg velger å bruke ramma, er kanskje ikke pga. ramma i seg selv. Den er gammel, har spikere på innsiden som stikker ut, og ser helt grei ut.

Men jeg har brukt ramma på den måten at jeg har festet to hyssingtråder over på tvers, og festet tre bilder i disse ved hjelp av binders.

Bildene bringer frem gode minner hos meg som jeg vil bevare lenge.
Min mormorog morfar og deres gamle hytte som var omgjort båtbu.

Historien:
Mormor og morfar kjøpte en gammel båtbu for masse penger (i sin tid). De måtte låne, og ingen kunne forstå hvorfor i all verden noen ønsket å bruke så mye penger på ei gammel båtbu. Båtbua ble bygd om til ei hytte, og der koste mormor og morfar og alle barna seg. Ja, jeg skriver alle barna, for de er fem totalt. Men det ble litt trangt om plassen etterhvert, så hytta ble revet til fordel for ei større og finere. Denne hytta har nå alle barna og vi barnebarna kost oss masse på hver sommer, og også ellers i året. For den gamle "båtbua" ligger nemlig i det som i dag er en av Norges fineste skjærgårder.
Noe av grunnen til at jeg verdsetter disse bildene så høyt er at det gir meg gode minner, men også noen triste. Morfar døde av kreft, og tilbringte mye av sin siste tid på den hytta som begge var og er så glad i.



Derfor er den ramma mitt beste loppefunn, på grunn av minnene og følelsene den vekker i meg.


1 kommentar:

  1. Gode minner er uvurderlige!
    Et flott tablå, dekorativt og minnerikt.
    Herlig =)
    Takk for bidraget!

    Ha en skjønn kveld ♥

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen en liten hilsen til meg. Tusen takk! :)